PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2024 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. ĮV-828

 

MEDIJŲ RĖMIMO FONDO FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

  1. Medijų rėmimo fondo finansuojamų projektų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Medijų rėmimo fondo veiklai skiriamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansavimo pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnį (toliau – finansavimas) paskirstymą, finansavimo organizavimo ir vykdymo tvarką, reikalavimus projektams ir jų paraiškoms, paraiškų svarstymą ir vertinimą, projektų vykdymo, atsiskaitymo už gautą finansavimą ir projektų vykdymo kontrolės tvarką bei kitas projektų finansavimo administravimo ir teikimo sąlygas.
  2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, ir Reglamentu (ES) 2022/2473, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Reglamentas (ES) 651/2014), Visuomenės informavimo įstatymu ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
  3. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Reglamente (ES)651/2014 ir Visuomenės informavimo įstatyme.

II SKYRIUS

PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI

  1. Finansavimo teikimą administruoja Medijų rėmimo fondas (toliau – Fondas). Fondo funkcijoms įgyvendinti ir kitoms su Fondo veikla susijusioms išlaidoms (toliau – Fondo administravimo išlaidos) apmokėti skiriama lėšų dalis negali viršyti 10 proc. Fondo einamųjų metų biudžeto.
  2. Finansavimas pagal šias Taisykles teikiamas viešosios informacijos rengėjų ir(ar) skleidėjų projektams, veiklai ir stipendijoms.
  3. Finansavimas skiriamas konkurso būdu pagal Visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnio 16dalyje nustatytas programas (prioritetines sritis), įskaitant programas, parengtas Fondo tarybos, atsižvelgiant į visuomenės informavimo kultūros raidos ir plėtros bei informacinio saugumo ir visuomenės atsparumo stiprinimo prioritetus, ir patvirtintas Fondo visuotinio dalininkų susirinkimo (toliau – programa).
  4. Konkursų tikslas – atrinkti viešosios informacijos rengėjus ir(ar) skleidėjus, kurių projektams, veiklai bus teikiamas finansavimas arba skiriamos stipendijos.
  5. Finansavimas viešosios informacijos rengėjams ir(ar) skleidėjams skiriamas kalendoriniams metams.
  6. Finansavimas teikiamas vadovaujantis Reglamento (ES) 651/201453straipsniu (toliau – ir valstybės pagalba).
  7. Finansavimas nelaikomas valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107straipsnyje, finansavimą skiriant:

10.1. pagal Taisyklių 15.1 papunktyje nurodytą programą kultūros periodinių leidinių leidėjams;

10.2. pagal Taisyklių 15.2 papunktyje nurodytą programą;

10.3. pagal Taisyklių 15.4 papunktyje nurodytą programą;

10.4. viešosios informacijos rengėjų stipendijoms (Taisyklių VII skyrius).

  1. Valstybės pagalba gali būti teikiama ne vėliau kaip iki 2026m. gruodžio 31 d.
  2. Teikiama valstybės pagalba gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba ar kita nereikšminga (deminimis) pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) 651/2014 8 straipsnio nuostatomis.
  3. Viešosios informacijos rengėjo ir(ar) skleidėjo per kalendorinius metus iš Fondo ir kitų viešųjų finansų šaltinių (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų) gauta finansavimo suma negali viršyti 90 proc. visų šio viešosios informacijos rengėjo pajamų, tais metais gautų iš visuomenės informavimo veiklos.
  4. Viešosios informacijos rengėjo ir(ar) skleidėjas, gavęs finansavimą Taisyklių nustatyta tvarka, negali perduoti kitam viešosios informacijos rengėjui ir (ar) skleidėjui savo įsipareigojimų, susijusių su finansuojamo projekto įgyvendinimu. Įsipareigojimų perdavimu šiuo atveju nelaikomas viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo pavadinimo, savininkų (dalyvių) pasikeitimas, jo valdomos visuomenės informavimo priemonės, kurioje įgyvendinamas projektas, pavadinimo ar projekto vadovo pasikeitimas. Projekto vadovas gali būti pakeistas, tik jei tam pritaria Fondo taryba, o naujo projekto vadovo kvalifikacija ir patirtis nėra žemesnė už keičiamo projekto vadovo.

III SKYRIUS

FINANSUOJAMOS PROGRAMOS IR FINANSAVIMO PASKIRSTYMAS PAGAL PROGRAMAS

  1. Finansavimas išskyrus Fondo administravimui numatytas išlaidas, paskirstomas šioms Fondo finansuojamoms ir administruojamoms programoms (prioritetinėms sritims):

15.1. Kultūrinės žiniasklaidos ir kultūros periodinių leidinių;

15.2. Regioninės žiniasklaidos;

15.3. Naujienų, tiriamosios ir šviečiamosios žurnalistikos;

15.4. Žiniasklaidos tautinių mažumų kalbomis ir lietuvių išeivijos (diasporos) žiniasklaidos.

  1. Fondo tarybos siūlymu iki 15proc. konkrečiai programai finansuoti skirtų lėšų gali būti perkelta į kitą programą (programas), jeigu paskelbus konkursą ir atrinkus projektus atitinkamoje programoje nėra paskirstomos visos šios programos finansavimui numatytos lėšos.

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI FINANSAVIMĄ NORINTIEMS GAUTI VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJAMS IR (AR) SKLEIDĖJAMS

  1. Pagal Taisykles finansavimas gali būti skiriamas:

17.1. viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų (juridinių asmenų) projektams;

17.2. viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų (juridinių asmenų) veiklai;

17.3. viešosios informacijos rengėjų (fizinių asmenų) stipendijoms.

  1. Finansavimas gali būti skiriamas viešosios informacijos rengėjui ir(ar) skleidėjui, pateikusiam Fondui paraišką, atsižvelgiant į Taisyklių 17 punkte numatytą prašomo finansavimo pobūdį.
  2. Viešosios informacijos rengėjas ir(ar) skleidėjas (toliau – pareiškėjas) gali teikti paraišką ir gauti finansavimą, jei jis atitinka toliau nurodytas sąlygas:

19.1. nėra nurodytas tarp subjektų, nustatytų Visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnio 18 dalyje;

19.2. yra pateikęs visus duomenis į Viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų informacinę sistemą (toliau – VIRSIS) Visuomenės informavimo įstatymo 24 straipsnyje nustatyta tvarka;

19.3. yra pateikęs metinį finansinių ataskaitų rinkinį Registrų tvarkytojui teisės aktų nustatyta tvarka;

19.4. jo atžvilgiu nėra pradėta likvidavimo ar bankroto procedūra, taip pat jis nėra laikomas sunkumų patiriančia įmone, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnyje;

19.5. jo privalomų įmokų, mokėtinų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, skola neviršija 1 mėnesio įmokų dydžio;

19.6. yra sumokėjęs Visuomenės informavimo įstatymo 31 straipsnio 13 dalyje numatytą metinę įmoką, jei ją privaloma mokėti pagal vykdomą veiklą;

19.7. yra visuomenės informavimo priemonės, kurioje ketina įgyvendinti projektą, valdytojas ir ši priemonė nepriskirta erotinio ir (ar) smurtinio pobūdžio kategorijai (sąlyga būti visuomenės informavimo priemonės valdytoju netaikoma, kai paraišką teikia nepriklausomas kūrėjas);

19.8. viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo veiklą vykdo ne trumpiau kaip nustatyta programų finansavimo sąlygose (Taisyklių 1–4 priedai);

19.9. nėra išduotas vykdomasis dokumentas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo anksčiau Lietuvos Respublikoje gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka, o jei tokią pagalbą buvo gavęs – yra ją sugrąžinęs teisės aktuose, reglamentuojančiuose valstybės pagalbos grąžinimo taisykles, nustatyta tvarka;

19.10. yra tinkamai įvykdęs finansavimo sutartyje, sudarytoje su Fondu, numatytas sąlygas, atsiskaitęs su Fondu už gautą finansavimą šių Taisyklių ir sutartyje su Fondu nustatyta tvarka;

19.11. atitinka programos, pagal kurią teikia paraišką, finansavimo sąlygas (Taisyklių 1–4 priedai);

19.12. pareiškėjas ir (ar) jo vadovas įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu nėra pripažinti kaltais dėl nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo finansų sistemai, intelektinei nuosavybei, ekonomikai ir verslo tvarkai arba teistumas už minėtas nusikalstamas veikas yra visiškai pasibaigęs;

19.13. Fondas ir (ar) kompetentingos institucijos nėra priėmę sprendimo iš jo išieškoti iš Fondo gautą finansavimą, o jeigu toks sprendimas yra priimtas – jis yra visiškai įvykdytas ir yra praėję daugiau nei vieneri metai nuo jo įvykdymo;

19.14. nėra gavęs finansavimo iš kitų nacionalinių, Europos Sąjungos ar kitų tarptautinių organizacijų programų ir (ar) priemonių paraiškoje numatytoms išlaidoms finansuoti;

19.15. viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo veikloje nedalyvauja politikai, kandidatai į politikus, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, Europos Parlamento nariai ir jų padėjėjai, taip pat šių asmenų sutuoktiniai, sugyventiniai ir partneriai: nurodyti asmenys nėra viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo valdymo organų nariai, dalyviai ar darbuotojai (Taisyklių 17.3 papunktyje nurodytu atveju pareiškėjas nėra politikas, politiko padėjėjas, kandidatas į politikus, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas, Europos Parlamento narys, Europos Parlamento nario padėjėjas).

  1. Taisyklių 19.1–19.3 ir 19.6–19.8papunkčiuose nustatytos sąlygos netaikomos pareiškėjams, teikiantiems paraiškas į Taisyklių 15.3 papunktyje nurodytą programos dalį, skirtą tiriamosios žurnalistikos stipendijoms. Šiuo atveju pareiškėjas Fondui turi pateikti Taisyklių 38 punkte ir programos finansavimo sąlygose (Taisyklių 3 priedas) nurodytą informaciją.
  2. Taisyklių 19.2–19.6 papunkčiuose nustatytos sąlygos netaikomos pareiškėjams, teikiantiems paraiškas į Taisyklių 15.4 papunktyje nurodytą programos dalį, skirtą lietuvių išeivijai (diasporai). Šiuo atveju pareiškėjas Fondui turi pateikti programos finansavimo sąlygose (Taisyklių 4 priedas) nurodytą informaciją apie viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo veiklą, vykdomą kitoje šalyje.
  3. Pareiškėjas konkurse gali pateikti ne daugiau kaip dvi paraiškas vienai visuomenės informavimo priemonei vienoje programoje, o kai pareiškėjas yra nepriklausomas kūrėjas – iš viso ne daugiau kaip keturias paraiškas. Pareiškėjas, išskyrus nepriklausomą kūrėją ir Taisyklių 17.3 papunktyje nurodytą atvejį, turi įgyvendinti projektą tik jam priklausančioje ir jo valdomoje visuomenės informavimo priemonėje (priemonėse). Nepriklausomas kūrėjas, teikdamas Fondui paraišką, turi pateikti susitarimą su viešosios informacijos skleidėju dėl projekto turinio sklaidos jo valdomoje visuomenės informavimo priemonėje. Jei paraišką teikia nepriklausomas kūrėjas, jam netaikomos Taisyklių ir jų priedų sąlygos, susijusios su visuomenės informavimo priemonei keliamais reikalavimais (šios sąlygos taikomos viešosios informacijos skleidėjui, su kuriuo nepriklausomas kūrėjas susitarė dėl projekto turinio sklaidos).
  4. Jei projektą ketina įgyvendinti du ar daugiau viešosios informacijos rengėjų ir(ar) skleidėjų, su paraiška turi būti pateiktas jų bendradarbiavimo susitarimas, kuriame turi būti nurodytas pareiškėjas, atsakingas už projekto įgyvendinimą, projekto įgyvendinimo ir finansinių ataskaitų pateikimą.

V SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

  1. Taisyklių 17.1 papunktyje nurodytiems projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 80proc. visų projekto sąmatoje nurodytų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų sumos (arba iki 80 proc. visų projektui įgyvendinti tinkamų finansuoti išlaidų sumos, jei skiriamas finansavimas yra valstybės pagalba), o projekto administravimo išlaidoms (toliau – administravimo išlaidos) – iki 40 proc. visų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų sumos.
  2. Jei projektą numatoma įgyvendinti periodiniame leidinyje, projekto turinys negali viršyti 80proc. šio leidinio apimties.
  3. Kai teikiama valstybės pagalba, vienam pareiškėjui skiriama finansavimo suma negali viršyti Reglamento (ES)651/2014 53 straipsnio 8 dalyje nustatytos sumos. Fondas ir Fondo taryba užtikrina, kad ši riba nebūtų viršyta ar kitaip pažeista dirbtinai išskaidant projektus, taip pat užtikrina, kad valstybės pagalba atitiktų Reglamento (ES) 651/2014 7 straipsnio 1 dalies, 53 straipsnio 2 dalies e papunkčio ir 5 dalies reikalavimus.
  4. Fondas gali finansuoti tik tinkamomis pripažintas išlaidas:

27.1. tiesiogiai susijusias su projekto įgyvendinimu ir būtinas projekto tikslams (rezultatams) pasiekti;

27.2. projekto vykdytojo faktiškai patirtas pareiškėjo projekto vykdymo laikotarpiu;

27.3. neapmokėtas iš kitų viešųjų finansų šaltinių (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Europos Sąjungos fondų ar kitų tarptautinių organizacijų lėšų);

27.4. patikrinamas, nustatomas ir pagrįstas teisės aktų reikalavimus atitinkančiais finansinės apskaitos dokumentais;

27.5. numatytas projekto išlaidų sąmatoje;

27.6. nesusijusias su projektų, nurodytų Visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnio 18 dalyje, įgyvendinimu ar tokių projektų įgyvendinimo rezultatais (produkcija).

  1. Administravimo išlaidomis laikytinos:

28.1. projektą įgyvendinančių asmenų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

28.2. ryšių paslaugų ir informacinių technologijų paslaugų išlaidos;

28.3. transporto paslaugų išlaidos;

28.4. viešinimo išlaidos

  1. Taisyklių 28.1–28.4papunkčiuose nurodytos išlaidos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos finansų ministro tvirtinamoje valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijoje.
  2. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikytinos:

30.1. narystės mokesčiai įvairiose organizacijose, dalyvio mokesčiai;

30.2. įvairių rūšių draudimo įmokos;

30.3. išlaidos, skirtos baudoms, delspinigiams, bylinėjimosi išlaidoms apmokėti, paskolų palūkanoms ar kitiems kreditoriniams įsipareigojimams padengti;

30.4. išlaidos, skirtos renginių, išskyrus projektų pristatymą, organizavimui;

30.5. nekilnojamam, ilgalaikiam turtui sukurti, įsigyti, jo vertei padidinti ar kitokiam pagerinimui;

30.6. patalpų nuomai ar kitokiam išlaikymui, patalpų komunalinėms paslaugoms apmokėti.

  1. Fondas nefinansuoja projektų, veiklos ir stipendijų:

31.1. numatytų Visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnio 18 dalyje;

31.2. kurių turinys pažeidžia pagrindinius visuomenės informavimo principus, visuomenės informavimo sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

31.3. kurie daro poveikį konkurencijai ir prekybai tarp Europos Sąjungos valstybių narių (netaikoma, kai teikiama valstybės pagalba).

  1. Paaiškėjus arba kompetentingai institucijai nustačius, kad projekto turinys atitinka Taisyklių 31.1–31.3 papunkčiuose nurodytus apribojimus, Fondas nedelsiant, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, informuoja projekto vykdytoją apie projekto finansavimo sustabdymą. Jei finansavimo lėšos ar jų dalis jau buvo išmokėta – Fondas imasi priemonių, kad skirtos finansavimo lėšos būtų grąžintos. Jei lėšų į Fondą viešosios informacijos rengėjas ir(ar) skleidėjas negrąžina, jis netenka teisės į Fondo finansavimą vienerius metus, terminą skaičiuojant nuo kitų kalendorinių metų (Taisyklių 19.13 papunktis).
  2. Finansuojamo projekto turinys negali būti skelbiamas šalia informacijos, kurios skleidimą riboja įstatymai.

VI SKYRIUS

VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJŲ IR (AR) SKLEIDĖJŲ VEIKLOS FINANSAVIMAS

  1. Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytu atveju finansavimas gali būti skiriamas tik viešosios informacijos rengėjo ir(ar) skleidėjo, kuris yra juridinis asmuo, veiklai:

34.1. viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo redakcijos kūrybinio darbuotojo (redakcijos kūrybinis darbuotojas – etatinis redakcijos darbuotojas, kurio pagrindinės ir nuolatinės funkcijos ar pareigos yra susijusios su redakcijos autorinio (originalaus) turinio kūrimu ir atitinka redakcijos temų darbotvarkę; redakcijos kūrybiniu darbuotoju nelaikomas viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo administracijos darbuotojas, taip pat techninį darbą dirbantis darbuotojas):

34.1.1. darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui;

34.1.2. mokymams, profesinių kompetencijų kėlimui;

34.2. viešosios informacijos gamybai, sklaidai ir prieinamumui:

34.2.1. leidinių spausdinimui;

34.2.2. periodinių leidinių prenumeratos pristatymui;

34.2.3. signalo perdavimui (siuntimui), programų išleidimui, ryšio užtikrinimui;

34.3. informacinių technologijų ir inovacijų diegimui ir pritaikymui:

34.3.1. interneto svetainių, kompiuterinių programų atnaujinimui;

34.3.2. turinio skaitmeninimui, archyvavimui;

34.3.3. skaitmeninio ir (ar) suskaitmeninto turinio (leidinio, laikraščio) platformos diegimui ir vystymui;

34.3.4. inovatyvios prieigos prie turinio kūrimui;

34.3.5. turinio pritaikymui negalią turintiems asmenims;

34.3.6. signalo kokybės gerinimui.

  1. Taisyklių 34 punkte nurodyta viešosios informacijos rengėjo ir(ar) skleidėjo veikla, kuriai gali būti skiriamas finansavimas, detalizuojama programų finansavimo sąlygose (Taisyklių 1–4 priedai), jose taip pat nustatant šios veiklos finansavimo apimtis ir intensyvumą.

VII SKYRIUS

VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJŲ STIPENDIJŲ FINANSAVIMAS

  1. Taisyklių 17.3 papunktyje nurodytu atveju finansavimas gali būti skiriamas tik fiziniams asmenims – žurnalistams.
  2. Šiame Taisyklių skyriuje nustatytas finansavimas skiriamas stipendijos forma (toliau – stipendija).
  3. Paraišką stipendijai gauti Fondui gali pateikti Lietuvos Respublikos pilietis, leidimą Lietuvos Respublikoje nuolat gyventi ar dirbti turintis asmuo, taip pat Europos Sąjungos valstybės pilietis, kuris atitinka Taisyklių 20punkto reikalavimus, ir:

38.1. turi ne trumpesnę kaip 3 metų profesionalaus žurnalistinio darbo patirtį;

38.2. darbo ar kitų sutartinių teisinių santykių pagrindu atlieka žurnalisto funkcijas viešosios informacijos rengėjui ir (ar) skleidėjui, pateikusiam duomenis į VIRSIS;

38.3. turi ne mažiau kaip 2 metų patirtį analitinės žurnalistikos srityje;

38.4. pateikė ne mažiau kaip du tyrimus, atliktus per pastaruosius 3 metus ir paskelbtus visuomenės informavimo priemonėse, kurių duomenys pateikti VIRSIS;

38.5. pateikė Fondui ne mažiau kaip dvi rekomendacijas iš viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų, kūrybinių ar akademinių organizacijų;

38.6. per pastaruosius 3 metus nėra padaręs visuomenės informavimo etikos ar visuomenės informavimo sritį reglamentuojančių teisės aktų pažeidimo (jei pažeidimą kompetentinga institucija yra nustačiusi viešai paskelbtoje informacijoje, kurios autorius (bendraautorius) yra pareiškėjas, tokiu atveju jis laikomas padariusiu pažeidimą).

  1. Tyrimas negali būti skelbiamas rimtą profesinį pažeidimą padariusio viešosios informacijos rengėjo ir(ar) skleidėjo valdomoje visuomenės informavimo priemonėje.

VIII SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMAS, PARAIŠKŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

  1. Konkursą skelbia Fondas, atsižvelgdamas į Fondo tarybos sprendimą. Konkursai gali būti skelbiami visoms programoms vienu metu arba atskiroms programoms skirtingu laiku.
  2. Apie kvietimus teikti paraiškas gauti finansavimą Fondas skelbia savo interneto svetainėje. Konkurso skelbime skelbiamos visos konkurso sąlygos, paraiškoms keliami reikalavimai, paraiškų siuntimo ir dokumentų teikimo būdas bei tvarka.
  3. Pareiškėjas, norintis gauti finansavimą, per konkurso skelbime nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 20darbo dienų nuo paskelbimo apie konkursą Fondo internetinėje svetainėje dienos, Fondui pateikia paraišką, kurios formą tvirtina Fondo taryba.
  4. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti:

43.1. parengti valstybine kalba arba išversti į ją, vertimo tikrumą patvirtinus pareiškėjo parašu;

43.2. pasirašyti pareiškėjo.

  1. Fondas atsisako priimti paraiškas, kurios:

44.1. pateiktos praleidus konkurso skelbime nustatytą terminą paraiškoms pateikti;

44.2. parengtos ir pateiktos ne valstybine kalba, taip pat nesilaikant paraiškos formos ir kitų reikalavimų, nustatytų Taisyklių 42–43 punktuose.

  1. Konkursui teikiamo projekto vadovu, pareiškėjo vadovu, visuomenės informavimo priemonės, kurioje numatoma įgyvendinti projektą, vadovu ir(ar) dalyviu, stipendijos gavėju negali būti Fondo dalininko vadovas, Fondo tarybos narys, Fondo ekspertas ar ekspertų grupės narys, taip pat asmuo, kurio artimi asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, yra Fondo tarybos narys, Fondo ekspertų grupės narys arba jie pagal pareigas yra susiję tiesioginio pavaldumo santykiais.
  2. Konkursams pateiktos paraiškos ir jas papildantys dokumentai registruojami ir saugomi Fondo nustatyta tvarka ir pareiškėjams po konkursų negrąžinami.

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

  1. Fondui pateiktų paraiškų vertinimą sudaro 3etapai:

47.1. administracinės atitikties vertinimas;

47.2. ekspertinis vertinimas;

47.3. Fondo tarybos vertinimas ir sprendimų priėmimas.

  1. Paraiškos administracinę atitiktį vertina Fondo darbuotojai, kurie nustato, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių 17–31, 36–38 ir 44 punktų reikalavimų.
  2. Paraiškos administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos.
  3. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant Taisyklėse nustatytų reikalavimų, nustatomas 5 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti. Jeigu trūkumai per nustatytą terminą nepašalinami, Fondo direktorius per 3 darbo dienas po termino pabaigos priima sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės neatitikties, o Fondas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką. Paaiškėjus aplinkybėms, dėl kurių paraiška neatitinka reikalavimų ir(ar) dėl kurių valstybės pagalba negali būti teikiama, sprendimas dėl administracinės neatitikties gali būti priimamas viso konkurso metu.
  4. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji pateikiama ekspertiniam vertinimui.
  5. Ekspertiniam vertinimui pateiktas paraiškas vertina Fondo tarybos atrinkti ekspertai, kurių sąrašą tvirtina Fondo visuotinis dalininkų susirinkimas. Ekspertų sąrašas viešai skelbiamas Fondo interneto svetainėje.
  6. Ekspertinio vertinimo metu paraiškos vertinamos balais (iki 100balų) pagal projektų vertinimo kriterijus (Taisyklių 5 priedas):

53.1. projekto (tyrimo) turinį;

53.2. projekto (tyrimo) vadybą;

53.3. projekto (tyrimo) poveikį.

  1. Ekspertų skiriami balai susumuojami ir išvedamas aritmetinis jų vidurkis (bendras ir pagal Taisyklių 53.1–53.3papunkčiuose nustatytus kriterijus) ekspertų skirtų balų sumą padalijant iš ekspertinį vertinimą atlikusių ekspertų skaičiaus. Į šį skaičių neįskaičiuojamas eksperto vertinimas, kuris atmetamas Taisyklių 57 punkte nurodytu atveju.
  2. Fondo taryba nesvarsto projekto, jei ekspertinio vertinimo metu projekto:

55.1. bendras aritmetinis vidurkis nesiekia minimalaus pereinamojo balo – 50;

55.2. turinio vertinimo aritmetinis vidurkis nesiekia minimalaus pereinamojo balo – 23 (stipendijų vertinimo atveju – 28);

55.3. vadybos vertinimo aritmetinis vidurkis nesiekia minimalaus pereinamojo balo – 12;

55.4. poveikio vertinimo aritmetinis vidurkis nesiekia minimalaus pereinamojo balo – 15 (stipendijų vertinimo atveju – 10).

  1. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip trys ekspertai.
  2. Eksperto vertinimas atmetamas ir į paraiškos vertinimą neįskaičiuojamas, jei tarp artimiausią balų skaičių surinkusių ekspertų vertinimų yra didesnis kaip 30 balų skirtumas.
  3. Ekspertai jiems pateiktas paraiškas įvertina ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo jų gavimo.
  4. Įvertinę paraiškas ekspertai pateikia:

59.1. projektų, kuriems siūloma skirti finansavimą, sąrašą ir skirti siūlomas lėšų sumas;

59.2. projektų, kuriems siūloma neskirti finansavimo, sąrašą;

59.3. vertinimo balų vidurkius ir motyvuotas išvadas.

  1. Ekspertų veiklą reglamentuoja Fondo ekspertų darbo reglamentas, kurį tvirtina Fondo visuotinis dalininkų susirinkimas.
  2. Fondo taryba, remdamasi ekspertų išvadomis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo ekspertų išvadų pateikimo priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo.
  3. Fondo taryba gali priimti kitokį, nei ekspertų išvadoje pateiktą, sprendimą, jeigu:

62.1. išvadoje pastebimi neatitikimai, klaidos ar kiti trūkumai, dėl kurių kyla pagrindo manyti, kad galėjo būti atliktas neišsamus ekspertinis vertinimas;

62.2. išsiskiria daugiau nei vieno eksperto vertinimai pagal Taisyklių 57 punkte nurodytą atvejį;

62.3. išvada pateikta nesilaikant Taisyklių 58 punkte nustatytų terminų;

62.4. nepakanka lėšų atitinkamoje programoje, kaip numatyta Taisyklių 64 punkte;

62.5. paaiškėja aplinkybės, dėl kurių išvadą pateikęs ekspertas (ekspertai) turėjo nusišalinti nuo paraiškos (paraiškų) vertinimo, bet to nepadarė;

62.6. kitais išimtiniais atvejais, kai Fondo tarybos sprendimas pagrįstas atsižvelgiant į bendrus paraiškų įvertinimo rezultatus, Fondo finansavimo galimybes ir yra suderinamas su Fondo misija ir tikslais.

  1. Taisyklių 62punkte nustatytais atvejais Fondo tarybos sprendimas ir jo pagrindimas išdėstomi Fondo tarybos posėdžio protokole.
  2. Finansavimas projektui, atsižvelgiant į ekspertinio vertinimo metu gautą balų skaičių, gali būti mažinamas arba neskiriamas, jei programoje, paskirsčius finansavimą minimalų pereinamąjį balą surinkusiems projektams, nepakanka lėšų.
  3. Nepasirašius sutarties arba nutraukus sutartį su finansavimą gavusiu pareiškėju, nepanaudotas finansavimas Fondo tarybos sprendimu, atsižvelgiant į projekto turinį ir poveikį, gali būti skiriamas projektui (projektams), toje pačioje programoje negavusiam finansavimo arba gavusiam mažesnį nei paraiškoje nurodytą finansavimą. Toks projektas (projektai) atrenkamas nuo aukščiausią balų vidurkį gavusio projekto ir turi būti surinkęs minimalų pereinamąjį balą.

X SKYRIUS

KONKURSŲ REZULTATŲ PASKELBIMAS

  1. Fondo tarybos sprendimai dėl lėšų skyrimo ir visų dalyvavusių konkurse projektų vertinimo rezultatai skelbiami viešai Fondo interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3darbo dienas nuo tokių sprendimų priėmimo. Kartu su Fondo tarybos sprendimais skelbiami ekspertų vertinimų balų vidurkis ir sutrumpinti finansavimą gavusių projektų aprašymai, kuriuos pareiškėjas pateikia paraiškoje.
  2. Suteikiant valstybės pagalbą, Fondo administracija patikrina ketinamos suteikti pagalbos teisėtumą ir per 20darbo dienų nuo valstybės pagalbos suteikimo registruoja duomenis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Fondo administracija pagal Reglamento (ES) 651/2014 9 straipsnio 1 dalies reikalavimus registruoja duomenis apie valstybės pagalbą Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.
  3. Fondo tarybos sprendimas dėl finansavimo skyrimo priimamas tik Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą.
  4. Pareiškėjai turi teisę per 30dienų po konkurso rezultatų paskelbimo raštu kreiptis į Fondą ir gauti ekspertų išvadų ir (ar) Fondo tarybos sprendimų, kuriais nepritarta ekspertų išvadoms, argumentus dėl jo projektui skirto ar neskirto finansavimo.
  5. Konkursų dokumentai (paraiška, jos priedai, ekspertų išvados ir kiti dokumentai, susiję su paraiškos pateikimu, vertinimu ir sprendimo dėl jos priėmimu) gali būti pateikti ar su juose esančia informacija supažindinama tik įstatymų nustatyta tvarka.

XI SKYRIUS

FINANSAVIMO PANAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ

  1. Fondo tarybos paskirtas finansavimas skiriamas sutartimi, kuri sudaroma tarp Fondo ir finansavimą gavusio pareiškėjo. Taisyklių 17.1–17.2 papunkčiuose nurodytais atvejais kartu su sutartimi pasirašomas projekto ar veiklos įgyvendinimo planas ir sąmata (toliau – sąmata). Sutarties, projekto ar veiklos įgyvendinimo plano ir sąmatos formas tvirtina Fondo taryba.
  2. Projekto įgyvendinimo ar veiklos vykdymo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties data. Tokiu atveju Fondo lėšomis gali būti finansuojamos tokios išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei kalendoriniais metais, kuriais sudaryta sutartis. Projekto įgyvendinimo ar veiklos vykdymo pradžia nurodoma paraiškoje.
  3. Pareiškėjas ir Fondas per 20darbo dienų nuo konkurso rezultatų paskelbimo privalo pasirašyti sutartį. Jeigu per šį terminą pareiškėjas nepasirašo sutarties, nepanaudotas finansavimas skiriamas kitam pareiškėjui Taisyklių 65 punkte numatyta tvarka. Pasirašytos sutartys registruojamos Fondo sutarčių registravimo žurnale.
  4. Finansavimą gavę pareiškėjai sutartyje ir šiose Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais Fondui turi pateikti:

74.1. Fondo tarybos patvirtintos formos projekto finansines ir (ar) įgyvendinimo ataskaitas:

74.1.1. finansavimą skyrus pagal Taisyklių 17.1 ir 17.3 papunkčius – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pasibaigus kalendorinių metų ketvirčiui;

74.1.2. finansavimą skyrus pagal Taisyklių 17.2 papunktį – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pasibaigus kalendorinių metų pusmečiui.

74.2. projekto (tyrimo), kuriam skirtas finansavimas, įgyvendinimo rezultatus – vieną leidinio egzempliorių, audiovizualinio ar garso kūrinio skaitmeninę kopiją arba aktyvią (veikiančią) nuorodą į internete paskelbtą projekto turinį (rezultatą).

  1. Finansavimą gavusiam pareiškėjui nepateikus ataskaitos per Taisyklių 74.1.1–74.1.2papunkčiuose nustatytus terminus, Fondas sustabdo finansavimą iki kol pareiškėjas pateikia Fondui ataskaitą.
  2. Finansavimą gavęs pareiškėjas yra atsakingas už tai, kad skirtas finansavimas Taisyklių 17.1–17.2 papunkčiuose nurodytais atvejais būtų panaudotas pagal paskirtį ir projekto išlaidų sąmatoje nurodytas išlaidų rūšis.
  3. Jei finansavimą gavęs pareiškėjas dėl tam tikrų priežasčių negali įgyvendinti projekto (tyrimo) ar vykdyti veiklos, jis privalo nedelsdamas raštu apie tai pranešti nurodydamas priežastis Fondo administracijai ir per jos nurodytą terminą grąžinti skirtą ir nepanaudotą finansavimą lėšas pervedant į Fondo sąskaitą.
  4. Jei finansavimą gavęs pareiškėjas negali įgyvendinti projekto (tyrimo) ar įvykdyti veiklos pagal sąmatą, jis turi nedelsdamas raštu nurodydamas priežastis kreiptis į Fondo administraciją dėl leidimo patikslinti sąmatą. Sąmata netikslinama, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų finansavimo lėšų pagal atskirą sąmatoje nurodytą išlaidų rūšį neviršija 10proc.
  5. Pareiškėjas, gavęs daugiau kaip 10proc. mažesnį finansavimą, skaičiuojant nuo sąmatos sumos, turi teisę per 10 darbo dienų pateikti motyvuotą prašymą Fondo tarybai dėl projekto apimties sumažinimo. Prašymo formą tvirtina Fondo taryba.
  6. Fondas turi teisę:

80.1. reikalauti iš finansavimą gavusio pareiškėjo su projekto įgyvendinimu susijusios informacijos, dokumentų ar kitos medžiagos;

80.2. vienašališkai nutraukti sutartį ir reikalauti grąžinti sutartimi skirtą finansavimą ar jo dalį, jeigu:

80.2.1. finansavimą gavęs pareiškėjas netinkamai vykdo sutarties sąlygas;

80.2.2. finansavimą gavęs pareiškėjas paramos lėšas naudoja ne pagal paskirtį;

80.2.3. finansavimą gavęs pareiškėjas paramos lėšas naudoja nesilaikydamas sąmatos;

80.2.4. nustatoma, kad projektas ar jo įgyvendinimas atitinka Taisyklių 31.1–31.3 papunkčiuose nurodytus atvejus.

  1. Taisyklių 80.2papunktyje nustatytais atvejais finansavimą gavęs pareiškėjas per 15 darbo dienų privalo grąžinti Fondui sutartimi skirtą finansavimą ar jo dalį.
  2. Jeigu valstybės pagalba yra išmokama dalimis, ji yra diskontuojama, kaip nustatyta Reglamento (ES)651/2014 7 straipsnio 3 dalyje.
  3. Nustačius, kad finansavimą gavęs pareiškėjas neteisėtai gavo valstybės pagalbą, jis privalo jam išmokėtą sumą sugrąžinti savanoriškai ne vėliau kaip per 10darbo dienų nuo Fondo tarybos sprendimo pripažinti suteiktą valstybės pagalbą neteisėta ir grąžintina į valstybės biudžetą, arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka.
  4. Finansavimą gavęs pareiškėjas turi skelbti informaciją apie Fondo kalendoriniais metais suteiktą finansavimą, o projekto (tyrimo) rezultatus žymėti Fondo logotipu Fondo tarybos nustatyta tvarka.

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ TURINIO SKLAIDA IR PRIEINAMUMAS

  1. Viešosios informacijos rengėjas ir(ar) skleidėjas, gavęs finansavimą, privalo užprenumeruoti Lietuvos Respublikos savivaldybių viešosioms bibliotekoms atitinkamą kiekį leidinių (nacionalinių laikraščių ir žurnalų, regioninių žurnalų), kuriuose įgyvendinamo finansavimą gavusio projekto apimtis viršija 50 proc. leidinio:

85.1. jei leidinio metinės prenumeratos suma neviršija 25 proc. projektui skirto finansavimo, užprenumeruojama 250 leidinio vienetų (egzempliorių);

85.2. jei leidinio metinės prenumeratos suma viršija 25 proc. projektui skirto finansavimo, prenumeruojamų leidinio vienetų (egzempliorių) skaičius mažinamas iki leistinos sumos (25 proc. projektui skirto finansavimo), tačiau visais atvejais užprenumeruojama ne mažiau kaip 60 vienetų (egzempliorių).

  1. Lėšos prenumeratai naudojamos iš atitinkamai programai skirto finansavimo.
  2. Turi būti užtikrinamas Fondo skirtą finansavimą gavusių projektų turinio prieinamumas:

87.1. projekto (tyrimo) turinys turi būti nemokamas ir laisvai prieinamas internete ne vėliau kaip po trijų mėnesių nuo turinio paskelbimo ir skelbiamas ne trumpiau kaip 24 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo toje visuomenės informavimo priemonėje, kurioje buvo įgyvendintas. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo kalendorinių metų, einančių po metų, kuriais baigtas įgyvendinti projektas, pradžios;

87.2. projekto turinys turi būti prieinamas Fondo interneto svetainėje ne trumpiau kaip 24 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo;

87.3. nepriklausomų kūrėjų sukurtas projektų turinys neatlygintinai viešai gali būti skelbiamas ne ilgiau kaip 24 mėnesius po pirmojo projekto turinio paskelbimo kitų viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų visuomenės informavimo priemonėse.

  1. Fondas nustato Taisyklių 87 punkte numatytų sąlygų įgyvendinimo tvarką.

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

  1. Projekto vykdytojas ne trumpiau kaip 10metų po projekto įvykdymo pabaigos privalo saugoti ir, Fondui pareikalavus, pateikti visus projekto vykdymo metu patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.
  2. Paraiškos, sutartys, paraiškų ir sutarčių registravimo žurnalai, projektų įgyvendinimo ataskaitos saugomi Fonde Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta dokumentų saugojimo tvarka, išskyrus duomenis apie nereikšmingos (deminimis)pagalbos ir valstybės pagalbos schemas, kurie saugomi 10 metų nuo datos, kai paskutinį kartą pagal tokią schemą suteikta pagalba.
  3. Projekto vykdytojai neatsako už visišką ar dalinį įsipareigojimų pagal Taisykles nevykdymą, jeigu įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (forcemajeure) aplinkybių.
  4. Nenugalimos jėgos (forcemajeure) aplinkybių sąvoka apibrėžiama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsnyje ir Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
  5. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi Fondo, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, Fondo, Fondo tarybos sprendimams priimti būtinų ekspertinių rekomendacijų gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant Fondo taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 dalies c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi Fondo dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo Fonde tvarkos apraše numatytais terminais.
  6. Fondo tarybos sprendimai dėl finansavimo gali būti skundžiami Fondui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo įstatymo nustatyta tvarka, arba Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
  7. Fondo ir pareiškėjų ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
  8. Pareiškėjai, pažeidę Taisyklių ir(ar) sutarties reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Taisyklių nustatyta tvarka.

____________________

Atnaujinimo data: 2024-10-15

KULTŪRINĖS ŽINIASKLAIDOS IR KULTŪROS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGOS 1 priedas

Programos tikslai (poveikis):
1.Aktyvinti pilietinę, kritiškai ir kūrybiškai mąstančią, vertybėmis, tolerancija, pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms grįstą visuomenę ir demokratinius procesus
2.Palaikyti kultūros ir meno gyvybingumą, analizuoti kultūros ir pilietinės visuomenės procesus, saugoti ir plėtoti kultūrinį tapatumą, skatinti kultūros dialogą
3.Puoselėti profesionaliąją kultūros ir meno šakų analizę ir kritiką
Programos uždaviniai (rezultatas):
1.Užtikrinti profesionaliosios kultūros ir meno įvykių, procesų viešinimą ir sklaidą, kritiką ir analizę, puoselėjant kalbos kultūrą
2.Skatinti kultūros vertybių pažinimą informuojant apie Lietuvos ir pasaulio kultūros paveldą, istorinę atmintį ir juos įprasminant
3.Viešinti gerąją praktiką skatinant kūrėjų profesinį bendradarbiavimą Lietuvoje ir užsienyje
I. KULTŪROS PROJEKTŲ ŽINIASKLAIDOJE FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir valdantys nacionalines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų[1] skaičius ≥ 1
3.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
4.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcinis turinys[2] sudaro ≥ 60 proc.
4.2.numerių skaičius per metus ≥ 4
4.3.reklamos apimtis ≤ 30 proc.
4.4.tiražas[3] ≥ 500 egz.
4.5.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
5.2.veikla atitinka pranešimo apie vykdomą veiklą sąlygas
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.redakcinis turinys sudaro ≥ 60 proc.
6.2.reklamos apimtis ≤ 30 proc.
6.3.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius)[4] ≥ 2000
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 1 punkto reikalavimas, o 4.4 ir 6.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje
II. KULTŪROS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir leidžiantys kultūros periodinius leidinius[5], kurie atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 1
3.redakcinis turinys sudaro ≥ 80 proc.
4.numerių skaičius per metus ≥ 2
5.reklamos apimtis ≤ 20 proc.
6.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
7.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
8.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
8.1.tiražas ≥ 500 egz.
9.projektą įgyvendinant periodiniame (elektroniniame) leidinyje:
9.1.interneto svetainės[6] vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius) ≥ 2000
III. KULTŪROS PERIODINIŲ LEIDINIŲ VEIKLOS FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir leidžiantys kultūros periodinius leidinius5, kurie atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.atitinka šiuos kokybinius turinio reikalavimus:
1.1.profesionalus, į analizę ir kritiką orientuotas turinys
1.2.pripažintos meninės vertės autorinė kūryba
1.3.orientacija į tarptautinį kontekstą, apimantį daugiau nei vieną kultūros ar meno sritį, kultūrinių požiūrių įvairovę
1.4.ne vienai kūrybinei bendruomenei (profesinei sąjungai) skirtas turinys
2.veiklą vykdo ≥ 3 metus
3.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 1
4.redakcinis turinys sudaro ≥ 80 proc.
5.numerių skaičius per metus ≥ 5
6.reklamos apimtis ≤ 20 proc.
7.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
8.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
9.veiklą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
9.1.tiražas ≥ 750 egz.
10.veiklą įgyvendinant periodiniame (elektroniniame) leidinyje:
10.1.interneto svetainės6 vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius) ≥ 3000
Finansuojama veikla:Taisyklių 34.1.1 ir 34.2.1 papunkčiuose nurodyta veikla
Finansuojama suma [S1]:S1 = MMA × D × M × 80%

 

MMA – minimalus mėnesinis atlygis (Eur)

D – kūrybinių redakcijos darbuotojų[7] etatų skaičius

M – mėnesių skaičius

Finansuojama suma [S2]:S2 = K × L × N × 90%

 

K – vidutinė spaudos lanko spausdinimo kaina (Eur)

L – spaudos lankų skaičius leidinio numeryje

N – leidinio numerių skaičius per metus[8]

LaikraštisTiražas[9]K, kai 5 ≤ N < 20K, kai N ≥ 20
750–10009094
1001–12509498
1251–150098102
1501–1750102106
1751–2000106110
2001–3000110114
Žurnalas (nespalvotas, nespalvotais vidaus lankais)TiražasK, kai 5 < N < 20K, kai N ≥ 20
750–1000187201
1001–1250194208
1251–1500201215
1501–1750208222
1751–2000215229
2001–3000222236
Žurnalas (spalvotas)TiražasK, kai 5 < N < 20K, kai N ≥ 20
750–1000220224
1001–1250229233
1251–1500238242
1501–1750247251
1751–2000256260
2001–3000265269
Maksimali finansavimo suma [S1 + S2] per metus:100 000 Eur

[1] Skaičiuojami redakcijos darbuotojai (apie kurių valstybinio socialinio draudimo pradžią yra pateiktas pranešimas VSDFV), dirbę paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio paskutinę dieną. Redakcijos darbuotoju laikomas mažosios bendrijos narys ar vadovas, taip pat individualios įmonės vadovas.

[2] T. y. redakcijos darbuotojų sukuriamas ar iš kitų viešosios informacijos rengėjų įsigyjamas originalus turinys. Prie originalaus turinio nepriskiriama reklama ir kita užsakomoji informacija, muzikos kūriniai, TV programos / gidai, horoskopai, galvosūkiai, žaidimai, testai ir pan. TV programos / gidai neįskaičiuojami į bendrą leidinio apimtį.

[3] Skaičiuojamas išspausdintų leidinių vidutinis tiražas per paskutinį (pasibaigusį) kalendorinių metų pusmetį.

[4] Remiantis interneto auditorijos tyrimų bendrovių viešai prieinamais duomenimis, skaičiuojant pagal paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio duomenis.

[5] T. y. leidiniai, kurių ne mažiau kaip 80 proc. turinio yra skirta kultūros ar meno reiškiniams aprašyti, jiems profesionaliai vertinti, Lietuvos ir pasaulio kultūros įvykiams analizuoti ir informuoti apie juos, meninei kūrybai skleisti.

[6] Kurioje skelbiamas kultūros periodinis elektroninis leidinys.

[7] T. y. etatinis redakcijos darbuotojas, kurio pagrindinės ir nuolatinės funkcijos / pareigos yra susijusios su redakcijos autorinio (originalaus) turinio kūrimu ir atitinka redakcijos temų darbotvarkę, išskyrus administracijos ir techninius darbuotojus.

[8] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio numerių skaičius per paskutinius (pasibaigusius) kalendorinius metus.

[9] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio vidutinis tiražas per du paskutinius (pasibaigusius) kalendorinių metų pusmečius.

Atnaujinimo data: 2024-10-15

REGIONINĖS ŽINIASKLAIDOS PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGOS. 2 priedas

Programos tikslai (poveikis):
1.Aktyvinti ir plėsti auditoriją skleidžiant įvairiapusišką, kokybišką, patikimą, išliekamąją vertę konkretaus regiono / rajono gyventojams kuriančią informaciją, skatinant skaitmeninės ateities tvarumą
2.Puoselėjant bendruomeniškumą, kultūrų įvairovę, toleranciją viešinti istorinę atmintį, etnokultūros tradicijas, lietuvių kalbą, tarmes
3.Aktyvinant nacionalinės regioninės politikos įgyvendinimą, mažinti kultūrinius ir socialinius skirtumus tarp regionų ir didmiesčių, stiprinti vietos savivaldos atvirumą ir demokratiją
Programos uždaviniai (rezultatas):
1.Skleisti informaciją, atspindinčią regionų aktualijas ir išskirtinumą, poreikius ir pokyčius, švietimo, mokslo, kultūros ir meno procesus
2.Stiprinti regioninės žiniasklaidos turinį aktyvinant viešojo intereso gynimą
3.Plėsti regioninės žiniasklaidos auditoriją diegiant moderniąsias technologijas, skatinant temų, žanrų ir nuomonių įvairovę
4.Aktualizuoti ir įvairiais žurnalistiniais žanrais kokybiškai pristatyti regiono kultūros, socialinius procesus, pilietines iniciatyvas
5.Viešinti regionų nevyriausybinių organizacijų, ypač jaunimo, vietos bendruomenių problematiką ir įtrauktį, stiprinant pilietinę galią savivaldoje
6.Telkiant meno, kultūros, mokslo atstovus, išryškinti regiono kultūros, meno, mokslo raidos potencialą ir perspektyvas
7.Fiksuojant ir viešinant regionų etnokultūrą, skatinti, puoselėti, saugoti Lietuvos regionų kultūros paveldą kaip bendrą ES vertybę
8.Kelti regionų gyventojų kultūrines, kritinio mąstymo, informacinio saugumo ir atsparumo informacinėms grėsmėms kompetencijas
9.Bendradarbiaujant su atsakingomis institucijomis skleisti naudingą informaciją ir gerąją patirtį apie reemigracijos procesus
10.Didinant auditorijos įtraukimą skatinti regioninės žiniasklaidos priemonių bendradarbiavimą, jungtinės veiklos projektus
I. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ir valdantys regionines / vietines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų[1] skaičius ≥ 1
3.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
4.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcinis turinys[2] sudaro ≥ 50 proc.
4.2.numerių skaičius per metus ≥ 2
4.3.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.4.prenumerata sudaro ≥ 25 proc. tiražo (netaikoma žurnalams)
4.5.tiražas[3] ≥ 500 egz.
4.6.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
5.2.veikla atitinka pranešimo apie vykdomą veiklą sąlygas
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.redakcinis turinys sudaro ≥ 50 proc.
6.2.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
6.3.turi miesto, regiono naujienų (aktualijų) rubriką, atnaujinamą kiekvieną darbo dieną
6.4.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius)[4] ≥ 7000
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 1 punkto reikalavimas, o 4.5 ir 6.4 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje
Maksimali paramos suma per metus:40 000 Eur
II. VEIKLOS FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ir valdantys regionines / vietines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.atitinka šiuos kokybinius turinio reikalavimus:
1.1.profesionalus, į regioną ir (arba) vietos bendruomenę orientuotas ir politiškai nepriklausomas turinys
1.2.apžvelgiantis regiono ir (arba) vietos bendruomenės įvykius, keliantis jo problemas, pristatantis kultūrą, pateikiantis požiūrių įvairovę
1.3.skatinantis ir palaikantis vietines iniciatyvas
2.veiklą vykdo ≥ 3 metus
3.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
4.veiklą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 3
4.2.redakcinis turinys sudaro ≥ 50 proc.
4.3.numerių skaičius per metus ≥ 48
4.4.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.5.tiražas ≥ 800 egz.
4.6.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.veiklą įgyvendinant radijo / televizijos programoje:
5.1.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 1
5.2.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
Finansuojama veikla:Taisyklių 34.1.1 ir 34.2.1 arba 34.2.3 papunkčiuose nurodyta veikla
Finansuojama suma [S1]:S1 = MMA × D × M × X

 

MMA – minimalus mėnesinis atlygis

D – redakcijos kūrybinių darbuotojų[5] etatų skaičius (D ≤ 5)

M – mėnesių skaičius

X – procentinis dydis pagal darbuotojų etatų skaičių (D)

DX
1–270%
365%
460%
555%
Finansuojama suma [S2]:S2 = K × N × T × 50%

 

K – vidutinė leidinio numerio tiražo spausdinimo kaina, Eur

N – leidinio numerių skaičius per metus[6]

T – leidinio vidutinis metinis tiražas[7]

TK, kai 48 < N < 102
800–10000,15
1001–20000,14
2001–30000,13
3001–40000,12
4001–50000,11
Finansuojama suma [S3]:S3 = Σ × 50%

 

Σ – paslaugų, susijusių su televizijos, radijo signalo / įrangos / duomenų siuntimu / perdavimu / talpinimu, suma, Eur

Maksimali finansavimo suma [S1 + S2 arba S3] per metus:40 000 Eur
Papildomos sąlygos:
1.Jei viešosios informacijos rengėjas ir (ar) skleidėjas valdo kelias skirtingų rūšių visuomenės informavimo priemones, finansavimas veiklai gali būti skiriamas tik vienai pasirinktai visuomenės informavimo priemonei
2.Jei viešosios informacijos rengėjas ir (ar) skleidėjas valdo kelias tos pačios rūšies visuomenės informavimo priemones toje pačioje savivaldybėje, finansavimas gali būti skiriamas tik vienai iš jų
3.Pareiškėjo apyvarta iš visuomenės informavimo veiklos neturi viršyti 700 000 Eur per metus

_____________________

[1] Skaičiuojami redakcijos darbuotojai (apie kurių valstybinio socialinio draudimo pradžią yra pateiktas pranešimas VSDFV), dirbę paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio paskutinę dieną. Redakcijos darbuotoju laikomas mažosios bendrijos narys ar vadovas, taip pat individualios įmonės vadovas.

[2] T. y. redakcijos darbuotojų sukuriamas ar iš kitų viešosios informacijos rengėjų įsigyjamas originalus turinys. Prie originalaus turinio nepriskiriama reklama ir kita užsakomoji informacija, muzikos kūriniai, TV programos / gidai, horoskopai, galvosūkiai, žaidimai, testai ir pan. TV programos / gidai neįskaičiuojami į bendrą leidinio apimtį.

[3] Skaičiuojamas išspausdintų leidinių vidutinis tiražas per paskutinį (pasibaigusį) kalendorinį pusmetį.

[4] Remiantis interneto auditorijos tyrimų bendrovių viešai prieinamais duomenimis, skaičiuojant pagal paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio duomenis.

[5] T. y. etatinis redakcijos darbuotojas, kurio pagrindinės ir nuolatinės funkcijos / pareigos yra susijusios su redakcijos autorinio (originalaus) turinio kūrimu ir atitinka redakcijos temų darbotvarkę, išskyrus administracijos ir techninius darbuotojus.

[6] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio numerių skaičius per paskutinius (pasibaigusius) kalendorinius metus.

[7] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio vidutinis tiražas per du paskutinius (pasibaigusius) kalendorinių metų pusmečius.

Atnaujinimo data: 2024-10-15

NAUJIENŲ, TIRIAMOSIOS IR ŠVIEČIAMOSIOS ŽURNALISTIKOS PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGOS. 3 priedas

Programos tikslai (poveikis):
1.Supažindinti visuomenę su svarbiausiais Lietuvos ir pasaulio įvykiais bei procesais, pateikiant išsamią, patikimą, kokybišką ir vertę kuriančią informaciją
2.Stiprinti kokybišką žurnalistiką, aktyvinant viešąjį diskursą skatinti tiriamąją ir įtraukiąją žurnalistiką
3.Didinant sąmoningumą ir atsparumą informacinėms grėsmėms ugdyti visuomenės pilietiškumą, medijų ir informacinį raštingumą, kritinį mąstymą ir gebėjimą savarankiškai analizuoti gaunamą informaciją
4.Puoselėjant domėjimąsi mokslu, istorine atmintimi, klimato kaita, užtikrinti visuomenės pažangą ir švietimą
5.Atpažįstant visuomenės grupes, patiriančias atskirtį visuomenėje, vystyti socialinį dialogą
Programos uždaviniai (rezultatas):
1.Skatinti įvairių visuomenės grupių įsitraukimą ir dalyvavimą analizuojant viešojo intereso klausimus, skatinant socialinę atsakomybę ir visuomenės solidarizavimą
2.Remti tiriamąją, analitinę žurnalistiką
3.Didinti profesionalios žurnalistikos teminę įvairovę
4.Aktualizuoti naujienas, tarnaujančias viešajam interesui
5.Skatinti domėjimąsi užsienio neįvykine informacija ir patirtimis
6.Ugdyti įvairių visuomenės grupių medijų ir informacinį raštingumą
7.Didinti visuomenės atsparumą informacinėms grėsmėms, pilietinį aktyvumą
8.Ugdyti kritinį mąstymą, formuoti visuomenės savisaugą stiprėjančiuose globalizacijos, manipuliacijos, robotizacijos ir skaitmenizacijos procesuose
9.Skatinti toleranciją ir pažeidžiamiausių visuomenės grupių socialinę integraciją, įtrauktį į viešąją komunikaciją
10.Aktyvinti istorinę atmintį
11.Skatinti domėjimąsi mokslu ir mokymąsi
12.Ugdyti tvarią visuomenę, skatinant prisidėti prie klimato kaitos lėtėjimo procesų, rūpintis gamta ir aplinka
13.Stiprinant bendradarbiavimą tarp skirtingų žiniasklaidos priemonių ir platformų, didinti reikšmingo ir aktualaus turinio dalijimąsi ir sklaidą
I. NAUJIENŲ, TIRIAMOSIOS ŽURNALISTIKOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir valdantys nacionalines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų[1] skaičius ≥ 3
3.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
4.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcinis turinys[2] sudaro ≥ 60 proc.
4.2.naujienų (aktualijų) turinys[3] sudaro ≥ 20 proc.
4.3.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.4.tiražas[4] ≥ 2000 egz.
4.5.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
5.2.veikla atitinka pranešimo apie vykdomą veiklą sąlygas
5.3.naujienų (aktualijų) turinys per savaitę sudaro ≥ 10 proc.
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.redakcinis turinys sudaro ≥ 75 proc.
6.2.naujienų (aktualijų) turinys sudaro ≥ 25 proc.
6.3.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
6.4.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius)[5] ≥ 100000
6.5.vidutinė dienos auditorija (unikalių lankytojų skaičius)5 ≥ 5000
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 1 punkto reikalavimas, o 4.4 ir 6.4–6.5 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje
II. ŠVIEČIAMOSIOS ŽURNALISTIKOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir valdantys nacionalines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 2 (netaikomas spec. visuomenės informavimo priemonėms[6])
3.informacija rengiama ir skelbiama lietuvių kalba
4.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcinis turinys sudaro ≥ 60 proc.
4.2.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.3.tiražas ≥ 1000 egz. (netaikomas spec. visuomenės informavimo priemonėms)
4.4.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
5.2.veikla atitinka pranešimo apie vykdomą veiklą sąlygas
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.redakcinis turinys sudaro ≥ 60 proc.
6.2.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
6.3.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius) ≥ 20000 (netaikomas spec. visuomenės informavimo priemonėms)
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 1 punkto reikalavimas, o 4.3 ir 6.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje
III. TIRIAMOSIOS ŽURNALISTIKOS STIPENDIJŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Tikslai (poveikis):
1.Ginant viešąjį interesą ir stiprinant piliečių pasitikėjimą atsakinga žurnalistika, skatinti naujus analitinės žurnalistikos tyrimus
2.Darant reikšmingą poveikį situacijai keisti, viešinti visuomenei aktualių problemų esmę ir galimą jų sprendimą
Uždaviniai (rezultatas):
1.Paskatinti teigiamus pokyčius visuomenėje
2.Tyrimo rezultatais pasiekti plačią auditoriją būtinai informacijai gauti
3.Puoselėti, skatinti ir diegti profesionalios, atsakingos ir kokybiškos žurnalistikos standartą
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai – žurnalistai, atitinkantys Taisyklių 19.1, 19.10–19.15 papunkčiuose ir 38 punkte nustatytus reikalavimus, arba jų vadovaujamos komandos
Iki 2 stipendijų gali būti skiriama veiklą pradedančių (jaunųjų) žurnalistų tyrimams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomi Taisyklių 38.1 ir 38.3–38.4 papunkčiuose nustatyti reikalavimai
Reikalavimai projektui (tyrimui):
1.Tyrimo tema aktualizuoja svarbią valstybės politikos ar visuomeninio gyvenimo problemą (pvz., korupcija, finansiniai nusikaltimai, valstybės saugumas, demokratija ir žmogaus teisės, aplinkosauga, teisės viršenybė, sveikata, valstybės valdymo, savivaldos, rinkimų skaidrumas)
2.Tyrimu sprendžiama konkreti problema, kurios egzistavimas, naujumas ir aktualumas grindžiami konkrečiais argumentais, duomenimis, objektyviomis įžvalgomis
3.Pateikta trumpa iki šiol atliktų tyrimų (ar vykdytų projektų) apžvalga ir įvertinimas
4.Tyrime taikomų informacijos rinkimo metodai argumentuoti ir pagrįsti
5.Tyrimo formos pagrindimas (rašinių, laidų ciklas, tinklalaidės ar kt.)
6.Tyrimo temos vizualizavimas: vaizdo medžiagos naudojimas
7.Tyrimo rezultatų preliminarus vertinimas ir planuojamas poveikis
8.Tyrimo rezultatų rizikos vertinimas: pagrindinės rizikos ir jų suvaldymo planas
Vieno mėnesio stipendijos dydis:1000 Eur
Stipendijos skyrimo laikotarpis:1–12 mėnesių
Papildomos sąlygos:
1.Tam pačiam asmeniui stipendija gali būti skiriama tik kartą per vienerius metus. Du metus iš eilės gavęs stipendiją, tas pats asmuo trečiaisiais metais nebegali teikti paraiškos
2.Jei tyrimą atlieka keli asmenys (komanda), stipendiją gali gauti tik vienas asmuo (žurnalistas)

_____________________

[1] Skaičiuojami redakcijos darbuotojai (apie kurių valstybinio socialinio draudimo pradžią yra pateiktas pranešimas VSDFV), dirbę paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio paskutinę dieną. Redakcijos darbuotoju laikomas mažosios bendrijos narys ar vadovas, taip pat individualios įmonės vadovas.

[2] T. y. redakcijos darbuotojų sukuriamas ar iš kitų viešosios informacijos rengėjų įsigyjamas originalus turinys. Prie originalaus turinio nepriskiriama reklama ir kita užsakomoji informacija, muzikos kūriniai, TV programos / gidai, horoskopai, galvosūkiai, žaidimai, testai ir pan. TV programos / gidai neįskaičiuojami į bendrą leidinio apimtį.

[3] Skaičiuojamas nuo redakcinio turinio.

[4] Skaičiuojamas išspausdintų leidinių vidutinis tiražas per paskutinį (pasibaigusį) kalendorinių metų pusmetį.

[5] Remiantis interneto auditorijos tyrimų bendrovių viešai prieinamais duomenimis, skaičiuojant pagal paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio duomenis.

[6] T. y. visuomenės informavimo priemonės, kurios aprūpina informacija visuomenės grupes, turinčias specialiųjų poreikių.

Atnaujinimo data: 2024-10-15

ŽINIASKLAIDOS TAUTINIŲ MAŽUMŲ KALBOMIS IR LIETUVIŲ IŠEIVIJOS (DIASPOROS) ŽINIASKLAIDOS PROGRAMOS FINANSAVIMO SĄLYGOS. 4 priedas

Programos tikslai (poveikis):
1.Aktyvinti Lietuvos tautinių mažumų auditoriją skleidžiant jai aktualią, patikimą ir reikšmingą naujausią informaciją apie svarbiausius Lietuvos ir pasaulio įvykius
2.Plėtojant tarpkultūrinius ryšius su išeivija ir telkiant jos potencialą įvairiose pasaulio bendruomenėse, skleisti žinias apie Lietuvą pasaulio mastu
3.Skatinti dialogą tarp įvairių kultūrų mažinant socialines įtampas tarp skirtingų tautinių (etninių) grupių, saugant ir gerbiant kiekvienos jų identitetą
4.Lietuviškos tautinės tapatybės išsaugojimas ir puoselėjimas
5.Stiprinant Lietuva ryšių su diaspora, aktyvinti įsitraukimą kurti gerovę ir saugumą Lietuvoje
Programos uždaviniai (rezultatas):
1.Mažinti informacijos pateikimo ir suvokimo atskirtį tarp kitomis kalbomis kalbančių šalies gyventojų
2.Užtikrinti informacijos tautinių bendrijų kalbomis patikimumą įvairiakalbei auditorijai
3.Stiprinti grįžtamąjį ryšį tarp įvairiakalbės auditorijos ir šalies žiniasklaidos
4.Kelti kitakalbės auditorijos kultūrines, kritinio mąstymo, informacinio saugumo ir atsparumo informacinėms grėsmėms kompetencijas
5.Stiprinti užsienyje gyvenančių lietuvių pilietinį aktyvumą, didinti atsparumą melagingai informacijai, diasporos įsitraukimą į Lietuvos gyvenimą, gerovės ir saugumo joje kūrimą
6.Fiksuojant ir viešinant Lietuvoje gyvenančių tautų kultūrą, skatinti, puoselėti, saugoti daugiatautį Lietuvos kultūros paveldą
7.Aktualizuoti įvairių Lietuvoje gyvenančių tautų indėlį į Lietuvos valstybingumo, kultūros ir mokslo raidą
8.Skatinti polilogą tarp įvairių Lietuvoje gyvenančių tautybių, integravimąsi į socialinę aplinką, lietuvių kalbos mokymąsi
9.Puoselėti užsienyje gyvenančių lietuvių bendruomeniškumą, dialogą tarp kartų. Stiprinti diasporos ir etninių žemių lietuvių organizacijas, bendruomenes.
10.Sudarant sąlygas kūrybai ir saviraiškai lietuvių kalba, populiarinti lituanistinį švietimą, skatinti užsienyje gyvenančius lietuvius ir lietuvių kilmės užsieniečius bendrauti lietuvių kalba ir jos mokytis, skatinti jaunimą rinktis studijas Lietuvoje, grįžti į Lietuvą
11.Skatinti užsienio lietuvius domėtis Lietuvos valstybės istorija, kultūra, dabartimi
12.Saugoti išeivijos ir etninių žemių kultūros paveldą
13.Gerinti Lietuvos įvaizdį gyvenamojoje šalyje, informuoti apie Lietuvos kultūros ir mokslo žmonių laimėjimus gyvenamojoje šalyje
I. TAUTINIŲ MAŽUMŲ ŽINIASKLAIDOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ir valdantys nacionalines / regionines / vietines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.veiklą vykdo ≥ 2 metus
2.redakcijos darbuotojų[1] skaičius ≥ 1
3.redakcinis turinys[2] tautinių mažumų kalbomis sudaro ≥ 50 proc.
4.projektą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.numerių skaičius per metus ≥ 4
4.2.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.3.tiražas[3] ≥ 300 egz.
4.4.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
5.2.veikla atitinka pranešimo apie vykdomą veiklą sąlygas
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
6.2.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius)[4] ≥ 5000 (netaikoma negausioms[5] tautinių mažumų bendruomenėms)
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 1 punkto reikalavimas, o 4.3 ir 6.2 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje
II. TAUTINIŲ MAŽUMŲ ŽINIASKLAIDOS VEIKLOS FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti viešosios informacijos rengėjai ir (ar) skleidėjai, atitinkantys Taisyklių 19.1–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ir valdantys regionines / vietines visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
1.atitinka šiuos kokybinius turinio reikalavimus:
1.1.informatyvus, į kelių skirtingų tautinių mažumų aktualijas orientuotas turinys
1.2.prisideda prie socialinių įtampų mažinimo visuomenėje, gerbia skirtingų tautinių (etninių) grupių identitetą
1.3.redakcinė politika orientuota į įvairių kultūrų polilogą
2.veiklą vykdo ≥ 2 metus
3.redakcinis turinys tautinių mažumų kalbomis sudaro ≥ 50 proc.
4.veiklą įgyvendinant periodiniame (spausdintame) leidinyje:
4.1.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 2
4.2.numerių skaičius per metus ≥ 48
4.3.reklamos apimtis ≤ 40 proc.
4.4.tiražas ≥ 500 egz.
4.5.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.veiklą įgyvendinant radijo / televizijos programoje:
5.1.redakcijos darbuotojų skaičius ≥ 1
5.2.veikla atitinka transliavimo / retransliuojamo turinio licencijos sąlygas
Finansuojama veikla:Taisyklių 34.1.1, 34.2.1 arba 34.2.3 papunkčiuose nurodyta veikla
Finansuojama suma [S1]:S1 = MMA × D × M × X

 

MMA – minimalus mėnesinis atlygis

D – redakcijos kūrybinių darbuotojų[6] etatų skaičius (D ≤ 5)

M – mėnesių skaičius

X – procentinis dydis pagal darbuotojų etatų skaičių (D)

DX
1–270%
365%
460%
555%
Finansuojama suma [S2]:S2 = K × N × T × 50%

 

K – vidutinė leidinio numerio tiražo spausdinimo kaina, Eur

N – leidinio numerių skaičius per metus[7]

T – leidinio vidutinis metinis tiražas[8]

TK, kai 48 < N < 102
500–10000,15
1001–20000,14
2001–30000,13
3001–40000,12
4001–50000,11
Finansuojama suma [S3]:S3 = Σ × 50%

 

Σ – paslaugų, susijusių su televizijos, radijo signalo / įrangos / duomenų siuntimu / perdavimu / talpinimu, suma, Eur

Maksimali finansavimo suma [S1 + S2 arba S3] per metus:40 000 Eur
Papildomos sąlygos:
1.Jei viešosios informacijos rengėjas ir (ar) skleidėjas valdo kelias skirtingų rūšių visuomenės informavimo priemones, finansavimas veiklai gali būti suteikiamas tik vienai pasirinktai visuomenės informavimo priemonei
2.Jei viešosios informacijos rengėjas ir (ar) skleidėjas valdo kelias tos pačios rūšies visuomenės informavimo priemones toje pačioje savivaldybėje, finansavimas gali būti skiriamas tik vienai iš jų
3.Pareiškėjo apyvarta iš visuomenės informavimo veiklos neturi viršyti 700 000 Eur per metus
III. LIETUVIŲ IŠEIVIJOS ŽINIASKLAIDOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Reikalavimai pareiškėjams:
Pareiškėjais gali būti užsienio valstybėje registruotos ar kitu teisiniu režimu pagal tos valstybės įstatymus veikiančios organizacijos, turinčios viešosios informacijos rengėjo ir (ar) skleidėjo statusą (jeigu jo reikalauja tos valstybės teisės aktai), atitinkančios Taisyklių 19.1, 19.7–19.15 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir žemiau nurodytas sąlygas:
1.pateikė atitinkamus dokumentus (jų kopijas), kuriais nustatyti organizacijos:
1.1.teisėtas statusas užsienio valstybėje
1.2.veiklos tikslai (misija)
1.3.valdymo organų (valdybos, tarybos, komiteto, biuro) nariai ir dalyviai
1.4.valdomos visuomenės informavimo priemonės ir už jų turinį atsakingi asmenys
1.5.finansavimas ir jo šaltiniai
valdo toje valstybėje veikiančias visuomenės informavimo priemones, kurios atitinka žemiau nurodytas sąlygas:
2.visuomenės informavimo veiklą vykdo ≥ 2 metus
3.informacija rengiama ir skleidžiama lietuvių ir (ar) gyvenamosios vietos kalba
4.projektą įgyvendinant periodiniame leidinyje:
4.1.redakcinis turinys lietuvių kalba sudaro ≥ 50 proc.
4.2.reklamos apimtis leidinyje ≤ 40 proc.
4.3.tiražas ≥ 300 egz.
4.4.turi išduotą tarptautinį standarto ISSN numerį (kodą)
5.projektą įgyvendinant radijo / televizijos programoje, teikiant užsakomąsias audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas:
5.1.turi pasirašytą sutartį su transliuotoju (jei nėra transliuotojas)
5.2.programų (laidų) skaičius per mėnesį, neskaitant pakartojimų ≥ 1
6.projektą įgyvendinant interneto svetainėje:
6.1.redakcinis turinys lietuvių kalba sudaro ≥ 50 proc.
6.2.reklamos apimtis leidinyje ≤ 40 proc.
6.3.vidutinė mėnesio auditorija (unikalių lankytojų skaičius)4 ≥ 1000
7.iki 5 proc. lėšų, numatytų šioje programos dalyje, gali būti skiriama veiklą pradėjusių viešosios informacijos rengėjų ir (ar) skleidėjų projektams. Tokiu atveju pareiškėjams netaikomas šios programos dalies 2 punkto reikalavimas, o 4.3 ir 6.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti pasiekti antrųjų veiklos metų antrame pusmetyje

_____________________

[1] Skaičiuojami redakcijos darbuotojai (apie kurių valstybinio socialinio draudimo pradžią yra pateiktas pranešimas VSDFV), dirbę paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio paskutinę dieną. Redakcijos darbuotoju laikomas mažosios bendrijos narys ar vadovas, taip pat individualios įmonės vadovas.

[2] T. y. redakcijos darbuotojų sukuriamas ar iš kitų viešosios informacijos rengėjų įsigyjamas originalus turinys. Prie originalaus turinio nepriskiriama reklama ir kita užsakomoji informacija, muzikos kūriniai, TV programos / gidai, horoskopai, galvosūkiai, žaidimai, testai ir pan. TV programos / gidai neįskaičiuojami į bendrą leidinio apimtį.

[3] Skaičiuojamas išspausdintų leidinių vidutinis tiražas per paskutinį (pasibaigusį) kalendorinių metų pusmetį.

[4] Remiantis interneto auditorijos tyrimų bendrovių viešai prieinamais duomenimis, skaičiuojant pagal paskutinio (pasibaigusio) kalendorinių metų ketvirčio duomenis.

[5] Negausia tautinių mažumų bendruomene laikoma ta, kuriai priklausančių gyventojų skaičius, remiantis Valstybinės duomenų agentūros duomenimis, neviršija 2 proc. Lietuvos nuolatinių gyventojų skaičiaus.

[6] T. y. etatinis redakcijos darbuotojas, kurio pagrindinės ir nuolatinės funkcijos / pareigos yra susijusios su redakcijos autorinio (originalaus) turinio kūrimu ir atitinka redakcijos temų darbotvarkę, išskyrus administracijos ir techninius darbuotojus.

[7] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio numerių skaičius per paskutinius (pasibaigusius) kalendorinius metus.

[8] Skaičiuojamas išspausdinto leidinio vidutinis tiražas per du paskutinius (pasibaigusius) kalendorinių metų pusmečius.

Atnaujinimo data: 2024-10-15

VERTINIMO KRITERIJAI

Projektų vertinimo kriterijaiBalai
1.Projekto turinys1–45 (≥23)
1.1.Atitikimas programos tikslams, išsikeltų uždavinių konkretumas, realumas ir pagrįstumas1–15
1.2.Turinio aktualumas, originalumas, kūrybiškumas1–20
1.3.Turinio pateikimo formų ir žanrų įvairovė1–10
2.Projekto vadyba1–25 (≥12)
2.1.Projektą įgyvendinančių asmenų kvalifikacija ir patirtis1–10
2.2.Veiklų kalendorius, sąmatos pagrįstumas ir tikslingumas1–15
3.Projekto poveikis1–30 (≥15)
3.1.Planuojami rezultatai, jų visuomeninė reikšmė1–10
3.2.Projekto sklaida ir pasiekiamumas (prieinamumas)1–10
3.3.Turinio pritaikymas specialių poreikių turinčioms visuomenės grupėms1–10
Stipendijų vertinimo kriterijaiBalai
1.Projekto (tyrimo) turinys1–55 (≥28)
1.1.Atitikimas programos tikslams, išsikeltų uždavinių konkretumas, realumas ir pagrįstumas1–20
1.2.Tyrimo aktualumas, nuodugnumas, viešojo intereso gynimas, svarba1–20
1.3.Informacijos rinkimo metodų ir tyrimo formos pagrindimas1–15
2.Projekto (tyrimo) vadyba1–25 (≥12)
2.1.Projektą įgyvendinančių asmenų kvalifikacija ir patirtis1–15
2.2.Tyrimo planas ir veiklų kalendorius1–10
3.Projekto (tyrimo) poveikis1–20 (≥10)
3.1.Planuojami tyrimo rezultatai, jų visuomeninė reikšmė1–10
3.2.Rezultatų rizikų vertinimas ir jų suvaldymo planas1–10

_____________________

Atnaujinimo data: 2024-10-15

Medijų rėmimo fondo veiklai skiriamo valstybės finansavimo pagal Visuomenės informavimo įstatymo 28 straipsnio 16 dalyje numatytas programas (prioritetines sritis) paskirstymas (išskyrus Medijų rėmimo fondo administravimui numatytas išlaidas):

  1. Kultūrinės žiniasklaidos ir kultūros periodinių leidinių programai – 36proc., iš kurių:

1.1.   kultūros projektų žiniasklaidoje finansavimui – 28 proc. programai skirtų lėšų;

1.2.   kultūros periodinių leidinių projektų finansavimui – 36 proc. programai skirtų lėšų;

1.3.   kultūros periodinių leidinių veiklos finansavimui – 36 proc. programai skirtų lėšų.

  1. Regioninės žiniasklaidos programai – 38proc., iš kurių:

2.1.   projektų finansavimui – 30 proc. programai skirtų lėšų;

2.2.   veiklos finansavimui – 70 proc. programai skirtų lėšų.

  1. Naujienų, tiriamosios ir šviečiamosios žurnalistikos programai – 21proc., iš kurių:

3.1.   projektų finansavimui – 90 proc. programai skirtų lėšų;

3.2.   tiriamosios žurnalistikos stipendijų finansavimui – 10 proc. programai skirtų lėšų.

  1. Žiniasklaidos tautinių mažumų kalbomis ir lietuvių išeivijos (diasporos) žiniasklaidos programai – 50 proc., iš kurių:

4.1. tautinių mažumų žiniasklaidos projektų finansavimui – 40 proc. programai skirtų lėšų;

4.2. tautinių mažumų žiniasklaidos veiklos finansavimui – 10 proc. programai skirtų lėšų;

4.3. lietuvių išeivijos (diasporos) žiniasklaidos projektų finansavimui – 50 proc. programai skirtų lėšų.

Įvykių kalendorius

Spalis 2024

PrATKPnŠS
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
  • Konkursas
  • Administracinė patikra
  • Ekspertinis vertinimas
  • Tarybos vertinimas
  • Rezultatų paskelbimas
  • Sutarčių pasirašymas
  • Tarybos posėdžiai
Skip to content